lördag 18 juli 2009

Flora och fauna

Här sitter man och vaktar en kaka i ugnen. Jag tänkte att jag skulle göra det enkelt för mig; utgick från en sockerkakssmet, och hällde sedan även i ett gäng hallon och blåbär (avrunna). Men av någon anledning tycks kakan ändå ta sin lilla tid där i ugnen. Det har även bakats kladdmuffins. Ett hyfsat gott förmiddagsverke för mig som egentligen inte är så förtjust i vare sig bakning eller matlagning. Men vankas födelsedag så gör det.

Igår var jag naturligtvis på loppis igen. Och fyndade något som jag har letat efter så länge! Floraböcker! I jättefint skick, och för bara 10 kr för fyra band! Jag var i sådan lyckoruskänsla att herr Fräken nog tyckte att det blev lite irriterande till slut...

Nu ska jag tömma min gamla tv-bänk för nu har jag fått ett nytt, fast gammalt skåp!






22 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi det där lyckorusen känner jag igen.
Kan nog bli ganska irreterande för de runtomkring ibland. ;)
kram kram

Andreas sa...

Härlig blogg! Surfa in här av "misstag" men här va ju fyllt av inspiration! Gillar din stil!
/A

Mjuka sa...

Roligt precis samma som mina!!!
Kram på dig
Malin

Vårt hem på landet sa...

Nu blir jag riktigt avundsjuk!! Såna vill ju jag oxå ha!

Grodmamman sa...

Det är så vackra bilder i de där böckerna.
Vi var iväg på loppis/auktion idag och naturligtvis var alla de finaste sakerna med på auktionen. Det tog sådan tid så vi orkade inte vänta på att de skulle komma till "våra" saker!:)
Kram

S o F sa...

Men de där floraböckerna såg riktigt trevliga ut, skulle jag kunna tänkt till mig själv också, gärna till samma fina fyndpris.

Det får jag nog titta lite efter på framtida loppisar.

Ha det gott!

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej! hihi känner också igen de där lyckorusen som man kan få när man hittar något riktigt fynd..hihi

Va spännande med ett nytt TV-skåp, ska bli kul att se hur det blir sen.

Här har vi målat blivane sambons skåpluckor idag vita och fina. Det var vanliga furuluckor innan, men idag har vi målat klart alla. Puh det blev några strykningar, men nu är det klart!

Nu väntar en tur på golfbanan,
ha en skön helg!

Kram Maria

Anne sa...

Hej!
Det var längesedan!
Oj, vad du har fyndat och varit kretiv under tiden jag varit frånvarande!

Vilka fiiiina böcker du fått tag på och till vilket pris!

Hoppas du har en fin helg!
Kram Anne

Signe 1 sa...

Nämen åhh så fina böcker du har fyndat, förstår den där känslan som infinner sig när man hittar nåt guldkorn sådär *ler*. Ha en fin kväll, kraam Sofia

Made in Persbo...Carina sa...

Å vilka fina floraböcker. Och så billigt också! Förstår helt och fullt ditt lyckorus! ;)
Tänk så vackra de är de gamla florabilderna!

Ha en go helg!
Kram, Carina

Ingmarie sa...

Nu måste jag bara fråga....om Hillmanfilmerna.Menar du de med Karl Arne Holmsten?
Har undrat sååå länge....I så fall gillar vi absolut samma filmer!

Ha det alldeles underbart!

Sanna sa...

Haha jag känner också igen det där lyckoruset!!Alltid krävs det ju inte ens några stora saker för att man ska bli riktigt glad!Vilka fynd du gör!Jag vill också till loppis..Idag skulle det ha varit loppis här riktigt nära (som jag ju då glömde bort då jag inte har så koll på dagarna nu då jag har semester)..
Är det du som fyller år?Ska bli kul att se ditt tv-skåp!Ett sådant kulle jag också vilja ha, men sambon har inte varit lika förtjust..
Kram Sanna

Jo sa...

Vilket superfynd!! Jag har också letat efter de där! Hittar du fler, så boka upp dem åt mig! ;)

Idag åkte gästerna härifrån, så nu ska vi ta det lite lugnt på egen hand innan vi sätter igång med storbyggandet imorgon. Eller ja, jag ska kakla osv i badrummet och J ska riva upp golvet i sovrummet. Sen ska han bygga igen. Efter att myrorna är bortsprayade! (Men jag har fortfarande pyssel i huvudet, idag fyndade jag tio nystan för 100 kr!)

Unknown sa...

Härligt! Billigt dessutom... Han får vara glad att det inte är ett kostsamt nöjde, det där med loppisar. För det mesta iaf...

Vad ska du göra med flororna? Ska du bara ha dem som de är eller ska du göra nåt av bilderna?

Emelie sa...

Vad kul med Floraböckerna - så många fina men enkla bilder. Vad ska du ha dem till, gissar att du har någon tanke...
Mumsigt med kakor!
Ska bli spännande att få se en skymt av det nya tv-skåpet. Jag väntar...

Hanna sa...

Så fina flora böcker.
Hanna

Bella sa...

Åååh vilket fynd du gjort, Floraböcker för 10 kr/st :)

Har varit på Smögen idag och vi åkte förbi flera loppisar på vägen, men min käre sambo var inte alls lika övertygad som jag var att vi skulle stanna och titta... Snabba Offshore-båtar lockade mer tyckte han... Så det blev ingen loppis idag tyvärr, men det kommer ju fler dagar!!

Ha en skön kväll och hoppas dina kakor blev bra

Kraaam Bella

Unknown sa...

Vilka fina böcker.. vill oxå ha ;) såå fina bilder
Kram Maria

Vitt och Blått sa...

Vilka fina böcker! Förstår om du var i ett lyckorus! Hihi. Jag hittade en för någon månad sedan som jag gjort om till små tavlor. Utsidan var så sliten och orange, annars kanske jag hade sparat den som den var. Ha en skön söndag - kram E

Emelie sa...

Åh vackra bilder...jag älskar de där gamla bilderna och ännu mer afficherna, kan inte få nog.

Haha, vi får väl se om jag någonsin tar mig till överskottsbolaget i Sangis, men om jag gör det ska jag komma ihåg att ta på mig ordentligt ;) Men visst, vad gör man inte för ett fynd!

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho här har jag varit borta ser jag. Oj vad man missar när man tar paus en vecka från alla kommentarer. Mycket mycket fint som vanligt....

Kramkram Anne

Lilla huset på prärien sa...

Åh ja - de är helt underbara de där böckerna. Förstår att du kände dig lycklig! Himla bra pris också, bara 10 kronor... wow. Men du - nu gör du ju mig så otroligt nyfiken på vad du hittat på ÖB (eller var det ÖB du menade med militärt överskottslager?)

Själv hittade jag några sådana där böcker för lite sedan men jag fick punga ut med 20 kr styck för böckerna...

Kram Jenny