måndag 27 juli 2009

Vild panik

Åh nej!!!

Sista semesterveckan!!!

Fröken Fräken springer runt och hyperventilerar i vild panik! HUR kunde den här semestern gå så fort (igen)? Jag har ju knappt hunnit någonting! Jag vill ju ha semester i en sådär tio veckor till!!!
Nu gäller det att göra så mycket som möjligt denna vecka.

Städandet blev det inget av igår, inte går det ju att städa när det står ett stort nymålat skåp mitt på vardagsrumsgolvet och torkar.Hur man än städar runt omkring så känns det ju inte städat då. Och så lockade lite andra tygprojekt.

Jag har ju inte visat finaste spillkumen som jag fick av herr Fräken när jag fyllde år. Jag gjorde bara diskreta antydningar (ä-hum) om att det var den jag ville ha, och ändå kom han ihåg det! ;-)





28 kommentarer:

Hannis sa...

Vilket minne han har herr Fräken!

Jag lever i förnekelse här,också en vecka kvar.
Väntar på att dom ska ringa från lotto och säga att jag är miljonär eller att chefen ska ringa och säga att jag är värd några månaders semester till.
Varför händer aldrig sånt???

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det ordet tror jag aldrig jag hört förut. Spillkum. Roligt! Är det ett typsikt Luleord, eller?

Det där med 10 veckors semester skulle inte vara fel. Tänk vad mycket man skulle hinna!!! Eller hinner man bara starta upp fler ting? ;-)

Ha det fint!

Liljas Corner sa...

Okej, det är så en spillkum ser ut. Jag funderade på det ett bra tag då du skrev ordet tidigare!

För mig kändes årets semester alldeles lagom lång av nån konstig anledning. Men nu, andra veckan i jobb, skulle jag nog kunna ta ledigt några veckor till!

Grodmamman sa...

Vilken fin spillkum du fick av herr Fräken!
Jag har två veckor kvar, så än har jag inte panik, men den kommer!
Idag ska jag iväg och köpa lite pysselmaterial, har ju fått lön idag!!:)
Kram

Signe 1 sa...

Ja var tog sommaren vägen?? Jag har två veckor kvar men börjar redan få lite smått panik;-). Ha en fn dag, kraam Sofia

chokladblomma sa...

Vilken söt man!!
Förstår att du börjar få panik, semestern går ju så fort! Som tur är har jag 8 veckor.... uhm, uhm... jag kan inte klaga. Men det tar på dem också! "Bara" två kvar!

Ursöta ljusstakar av tallrikarna!

Ha det gott!
Kram

Sanna sa...

detta är även min sista semestervecka..Fort går det tyvärr. Men man måste se positivt att det trots allt bara är måndag idag. Ännu många härliga semesterdagar kvar!
Ha en bra dag!
Kram Sanna

Hannasvirrvarr sa...

Ja det är nog panik när semestern tar slut. Sitter själv på jobbet idag, första dagen efter semestern. Är ändå vid något sånär gott mod. Ha en toppen sista semestervecka :)

Hem och Lycka sa...

Å så fin, loppisfynd eller har han köpt den ny?

Jag ska förmodligen börja jobba i nästa vecka efter att ha varit sjukskriven i 3 år, nervös är bara förnamnet!

kram Mia

Mitt skabbiga chica hus sa...

Sätt dig gner och andas djupt. Du har hela NIOHUNDRAÅTTIOSEXTUSEN FYRAHUNDRA ljuvliga semestersekunder kvar. Sätt dig i en skön utestol och be herr Fräken komma med dagens drink så ska du se att det genast känns bättre:o)

kraaam
M

Compact Garden sa...

Hrm..10 veckor semester vore inte så dumt..det finns ju så mycket man (jag) vill hinna med, så många projekt i huvudet haha..

Njut av din sista vecka/Anne

Unknown sa...

Visst är det märkligt att semestern går så himla snabbt. Mycket fortare än fyra veckor går annars under året ;) Här började den vanliga trallen idag. Känns så konstigt tycker jag.

Roligt iallafall att det finns en karl i detta avlånga land som har ett minne. Min karl får däremot aldrig glömma att han faktiskt GLÖMDE bort min födelsedag en gång. Det ser jag till ;)
Kram Maria

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jenny sa...

Hej!
Ja, visst är det tråkigt att semestern snart är över!! Är inne på sista veckan nu..Typiskt att det regnat hela dagen oxå!

Åh vilken vacker spillkum du fick av Herr Fräken!!

Kramis Jenny

Mjuka sa...

Förstår din panik!! Min man säger samma sak :-) Jag är ju sjukskriven så det känns som en jättelång semester. Vill också ha det spillkummet(heter det så i pluralis :-) SÅg dem på Indiska. Jättefint!
Kram Malin

Rosenvit sa...

Förstår din panik! Men jag vill ändå be dig att ta det lugnt, eller som dansken säger "ta de roligt".

Kram
Anna

Therése sa...

Usch ja, förstår paniken!
Förstår inte varför just semesterveckorna alltid går så himla fort ;-)
(hihi säkert just för att det är så trevligt!!)
Kram Therése

Anki sa...

Ah, en karl med minne...dom verkar inte lätträknade, hihi...
Vilken fin present!
Jadu, tänk att semestern ska gå så fort...jag har ju iofs sem hela tiden, men det blir allt tråkigt det oxå i längden!
Iaf när det bara regnar hela tiden!

Ha en fin 'sista' vecka o kramen! Anki

Hmm, det lät allt konstigt, hihi...

Bella sa...

Att den man älskar minns de där små antydningarna man gjort om saker man önskar sig är värt nästan lika mycket som presenten man får :)

Riktigt fin var den liksom ljusstakarna i ditt förra inlägg, har missat ett par inlägg så här i semestertider, men nu är jag uppdaterad! Tycker på något sätt alltid att semester närmar sig slutet innan den ens hunnit börja... Hoppas du kan njuta fullt ut av din sista vecka!!

Kramar Bella

Bella sa...

Glömde ju berätta att det gick bra att färga överkastet :)

Lauras gård sa...

Så fin skål du fick av din sambo! Trådkorgen brevid är också jätte fin.

Jag var på Clas Ohlson för att köpa de "stämplar" som du använde till leran. Jag köpte de minsta och de kändes aldeles för små så jag måste in och byta till de större. Kram Stina

sand mellan tårna sa...

Hej Fröken Fräken.

Kikar in här lite då och då, men är ganska dålig (läs jättedålig)på att lämna kommentarer.

Men....

När jag skrev dagens inlägg idag, så tänkte jag extra mycket på just dig.... och alla andra som fyndar så fina loppissaker..... hihi

så nu var jag tvungen att gå hit och givetvis så ser man massor av fint .... IGEN!

Kram Linda

Pysselpralinen sa...

Jaha, då har man lärt sig ett nytt ord. Hade aldrig tidigare hört talas om ett spillkumen men nu vet jag vad det är. Och fint var det också! Nu kanske det ev är "en" spillkumen men det vet jag inte så det struntar jag i, det får heta "ett" så länge.

Panik det förstår jag! Min konstiga sommar har ju inte haft någon längre semester utan bara några lösa dagar här och där vilket gör att jag varken har panik eller jobbångest. Bara en lätt motvilja till att gå upp på morgonen. Och visst var det alldeles ljuvligt förra veckan när jag totalt kunde gå upp i lägenhetsfix. Även om jag inte hann sy mer än en ynka liten väska.
Att nu jobba en vecka för att på fredag bege mig iväg på semme igen känns faktiskt föga motiverande.

Ditt ljusstake-pyssel var alldeles ljuvligt måste jag säga! Visst är det härligt när man får en pysselidé som sedan blir så himla lyckad när man väl genomför den! Då är det lycka! :-)

Madeleine Berglund sa...

Ååå vilken fin vit skål, precis en sån vill jag ha också. Herr fräken verkar vara en hyvens kille som dessutom spelar gitarr, ojoj. =)

Semsterveckor har en tendens att springa iväg fort som tusan.

Dyra loppisar som är varma och dessutom fullt med folk är sådär speciellt om man råkar ha lågt blodsocker. Då gäller det att behålla lugnet, fokusera efter fynd och sedan glädjas åt det.

Ååå så fint det blev med ljusen i tallrikarna, du gör det så bra!

Vet du? Idag köpte jag tyg och snygga knappar. Imorgon åker jag till Zetas trädgård söder om Stockholm. Ska bli väldigt kul. Så vill jag till Ikea också. Oj vad jag vill mycket helt plötsligt. hihi. Kram Madeleine

Ombonat hemma sa...

Har precis upptäckt din blogg och vill bara TACKA för helt otroligt fina bilder och underbara, inspirerande tips!!!! Synd att klockan är så mycket... får lust att börja knåpa ihop nåt genast. :o)

VITA NYANSER sa...

Vad bra att det inte blir så mycket städat, det hinner du ju i höst!!! Gör bara det du vill. Men visst är det ju stressande att det krymper med semesterdagarna.

Fina bilder!

Kram l-l

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så vackra bilder!!!
ja man fåt ju nästan lite ångest ju ..att semesterdagarna o sommaren snart är slut!

kram millan

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej,

Om det är din sista vecka så ska du njuta till max och bara pyssla och njuta av sånt du gillar. Glöm alla måsten! Vilken härlig spillkum då fått av din Herr Fräken! Det var fint gjort av honom att förstå dina hints :)

Kram Jenni