tisdag 28 juli 2009

Bara roligheter

Jepp, så får det bli! Denna sista vecka i frihet (jag har inte blivit mindre dramatisk) ska bara ägnas åt roligheter och sådant jag vill göra. Städa hinner jag göra tids nog, som så många av er förnuftigt påpekat. Så idag bär det av på utflykt i den strålande solen.

Jag har förstått att det har regnat lite mer på er söderöver, men här har det varit soligt och lagomt varmt mest hela sommaren. Enstaka förmiddagar med regn visserligen, men sådant behövs ju också.

Snart, snart är tv-skåpet klart! Jag låter bara färgen härdas lite extra innan jag ställer dit tv:en, och så ska jag klä in en hylla i skåpet med vaxduk. Här syns en del av skåpet tillsammans med min loppisfyndade virkade filt. Eftersom det inte lär bli någon egenvirkad mormorsfilt för min del, kan man ju fynda det någon annan gjort för 25 kr.







Men jag är sugen på att byta ut beslagen på lådorna. Gillar inte de där dekorationerna längst ned på ringarna... Hade ringarna varit helt släta hade de säkert fått stanna, nu tror jag att jag sprayar om dessa i väntan på de rätta beslagen.

23 kommentarer:

Ingela sa...

Vacker filt - ett riktigt fynd!

Rosenvit sa...

Tror att "trix o fix" är dina mellannamn...
Så fint det blir.
Filten var verkligen ett kap!

Kram
Anna

Sigrid sa...

Skåpet ser verkligen lovande ut, väntar på en helbild på det nu!
Filten var ett KAP! :)
Om du har sånt flyt med vädret som du skriver, UUUUT med dig och njut då. Här nere in south är det svartvitt ute och blött!
Kram
Sigrid

rustik charm sa...

Vilken fin filt, ett riktigt kap ju:) skåpet ser superfint ut.
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Brunkullan sa...

Den filten skulle jag också gärna fyndat:)
Och beslagen tycker jag är fina. Men det ska ju kännas bra för dig också:)

Susanne

millandante sa...

Jag blir så inspirerad av dina projekt!!!
Vilken förvandling av brickan, och tack för tipset om Panduros ljuskoppar!
Hoppas du får en go pysselvecka nu!!
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej på dig pysselkvinna! Jag har fyndat tyg idag, jo du hörde rätt. På Rusta och Ikea, men du kanske redan har dessa tyger? Men mest av allt har jag gått och blivit totalförälskad i mina knappar som jag köpte på Olssons tyger. Kram Madeleine Ps. Tv-bänken ser helt lovely ut och jag tyger minsann om beslagen precis som dom är. =)

hilma sa...

Skåpet ser jättefint ut ..... nu väntar jag på helbild. ;=)

Livet på Vestergård sa...

Oj, det låter som om ni haft tur med vädret i sommar! Filten var ju verkligen ett kap!

Made in Persbo...Carina sa...

Hallo där tjejen!
Oj så du pysslar och står i. Jag skulle vilja ägna mig åt något mer kreativt än datorproblem men det känns inte kul att sätta sig med pyssel när datakrånglet ligger som en tjock våt filt över mina axlar. Hoppas på bättre tider här snart.
Gott att se dina fina pyssel under tiden :)

Ha det fint och njut av dina sista semesterdagar!
Kram, Carina

homebylina sa...

Helt rätt, slutpysslat nu =)Bara roligheter tills jobbet börjar ;)Ha det gott! Kram Lina

Unknown sa...

Skåpet ser bra ut.. det lilla man får se ;)
Bra fynd, filten är verkligen fin.
Jo nog har det regnat alltid. Massor. Två veckor med sol och då blev det så varmt så det enda man orkade var att sitta på stranden där det fläktade. Kort men intensiv sommar!
Ha så roligt nu sista veckan
Kram Maria

Emelie sa...

Tv-skåpet kommer bli sååå fint!

sand mellan tårna sa...

helt makalöst underbar filt.

Ville bara säga att det där loppisinlägget med fisken, var skrivet med glimten i ögat. Men det förstog du va? (det var även dagens inlägg)

Din blogg är en riktig inspirationskälla för inredning och pyssel.

Kram Linda

Hanna sa...

Så fint det blir.
Hanna

Anki sa...

Hej stumpan!
Hihi, lika fiffig som vanligt...så långt tänkte inte jag!! & Tack, söta...du är alltid lika gullig!
Vilken fin mormorsfilt du köpt...25 kr, det är f'n inte möjligt!? Vet du, jag börjar mer o mer inse vad dyra våra loppisar är häromkring, hmm...
Iaf, det ska bli jättekul att se hela tv-skåpet...tror det är sååå fint! Det lilla du visar ser topp ut! Så hemska är inte beslagen, men blir kanske bättre vita...i väntan på dom 'rätta'!

Sköt om dig vännen & bamsekram!

Vitt och Blått sa...

Den ser fin ut! Väntar på helhetsbild! :) Här har det varit bra väder, nästan hela dagen. Kom några skurar på fm, men sedan har det varit sol och kvällen var riktigt varm. SKÖNT! Min siste semestervecka också - fick bara två, eftersom jag börjar nytt jobb!! Ha det kanon - kram E

Anonym sa...

Tv skåpet ser underbart ut.
Låter härligt med fint väder. Här i Östergötland har vi inte sett solen mycket på sista tiden. Regn i stort sett varenda dag.
Njut nu av den sista semestern.
kram kram Lina

Mari sa...

Fy fasen här kommer jobbångesten smygande men idag är vädret toppen så det blir att lapa som ist för att fixa inne, har fått mycket gjort tycker jag (vissa dagar iaf)

Vilket fynd filten var, 25 kr helt galet.

Ha en bra fortsatt semester!!

Mjuka sa...

Filten är verkligen fin!
Kram Malin

Annas Lycka sa...

Skit fin.....säger nman så?? :) Jag hoppas att du haft en härlig utflykt och att solen skiner på dig även idag.Kram anna

Ett hem på landet sa...

Kikar in en sväng!!!
Vilka fina ljusfat du har gjort i tidigare inlägg. Undrar lite smått, ljushållarna från panduro, vad är de tillverkade av?

En smart idé som jag tänkte apa efter!!!

KRAM

Sandra sa...

Lagerhaus hade hyfsat fina och riktigt billiga mormorsfiltar!