torsdag 2 juli 2009

Blåvita ränder

Var månne denna bloggerska sitta och bloggar just nu? Jo, ute på balkongen! Inte pjåkigt alls, om jag får säga det själv! Äntligen får man någon nytta av det trådlösa nätverket.

Inget lampfynd idag! Attans! Undras om lampan inte letat sig fram på loppisborden än eller om någon hunnit knipa lampan, redan? Fast helt lottlös gick jag ju inte därifrån; tre glaslyktor, en porslinslykta och en korglampskärm för totalt 21 kr fick jag med mig.

Och igår pysslade jag lite på ren vilja. För egentligen kände jag mig varm, trött och tung i huvudet. Men en bit in i pysslandet var alla sådan känslor som bortblåsta och jag bara njöt av att sitta vid min trogna kamrat symaskinen igen. Tre kuddar blev det. Jag kan inte släppa kombinationen blått och vitt just nu, och tyget var underbart lent! Herr Fräken fick inte ens luta sig mot dem eftersom jag först ville fotografera dem i dagsljus innan det blev tillåtet att använda dem.







Och syrenerna sjunger på sista versen...

23 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste vara toppen att kunna sitta ute på balkongen när vädret tillåter! Här har vårt trådlösa gått sönder så jag sitter i en tråd... Men det är tur att den är lång så om jag vill hamnar jag ute på soldäcket!
Önskar dig en toppen fin sommarkväll! Vi ska ut på stadsfesten!
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Urfina! Du är så himla duktig på att sy och pyssla. Hihi, kan riktigt se framför mig Herr Fräken som lite förvånat får sitta utan kuddstöd :-D

kram Mia

Hannis sa...

Varför har jag inte tänkt på det??
Att sitta ute med datorn!
Skönt!

Hoppas att herr Fräken sitter lutad mot dom fina kuddarna med vördnad just nu=))

Stansarna var lite knepiga att använda på leran,dom fastnade lätt som 17.
Vad använde du för lera?
Har letat i ditt tidigare inlägg men hittar inte.

Grodmamman sa...

Härligt att kunna sitta ute, det måste jag prova! Vi har också trådlöst.
Så fina kuddar, gillar blått!:)
Kram

Emelie sa...

Blå vitt och ränder en underbar kombination!
Jag skulle också gärna vilja ha trådlöst så att jag kan välja var jag vill sitta. Nu blir det kvällstid när ppyret somnat...Men det är underbart med sommar och spring i benen...

Jo sa...

Jag har en laptop, trådlöst nätverk, men ingen balkong! :(
Vilket fint randigt tyg du har hittat! var har du köpt det?

Jag har faktiskt köpt blått och vitt tyg idag, på Ikea. Jag köpte en massa Berta-tyg som de hade på rea, bara 19 kr/m! Det ska bli duk och fler kuddar till blå rummet i rucklet, hade jag tänkt! När jag väl får tummen ur och syr dvs...

Lilla huset på prärien sa...

Syrener! Syrener? Har ni Syrener kvar?! Våra finns inte tillstymmelse kvar av.

Vilka härliga kuddar! Du hinner så mycket du och jag känner mig lite avundsjuk på ditt pysslande ibland. Här håller vi på att rensa källaren för farmor ska komma på besök så vi måste få till ett sovrum...

God kväll önskar Jenny

Anna sa...

Hej hallå!
Hittade hit via Bellas blogg och Annas lycka .. jättefin blogg som jag verkligen kommer komma tillbaka å kika på!! Massa fina saker som jag önskar att jag hade hemma hos oss :)

Ha en fin kväll, kram Anna

Unknown sa...

Ja, det är alldeles underbart att sitta ute och blogga.. =)
Kuddarna ser så svala och goa ut, riktigt förstår herr fräkens önskan och besvikelse när han inte fick luta huvudet mot dem.

Kram Maria

Milla sa...

Ikväll är det verkligen tropisk värme, har badat i barnens pool nyss och är lika varm igen... ja ja man ska ju inte klaga! Ska försöka leta loppisfynd i helgen, är så sugen! Vädret ska ju bli lite svalare då kanske man orkar:) Hoppas du får en fin helg! Kram Milla

Anki sa...

Jättefina kuddar du sytt! Fräscha färger!
Här sjöng syrenerna för läänge sen *ler*

Kram Anki

Domus Dulcis Domus sa...

Här får man hålla till godo med att sitta framför vidöppet fönster framför en stationär dator..... säger som någon tidigare sa: Syrener!! Vad ljuvligt! // Ulrika

Tulipa sa...

Jamen nu måste han väl få luta sig emot dem..!*hihi*
Kanske till och med ligga med huvudet på dem, de såg ju hemskt inbjudande ut!
Somrigt!!!

Trådlöst har vi här med, jag släpar med mig datan till jobbet och lite överallt, perfekt! Inget som hindrar en!
Bara tiden...

Mjuka sa...

Superfräscha kuddisar!
Kram Malin

Therése sa...

Men det är verkligen snyggt och fräscht med vitt och blått ;-)

Va skönt att kunna sitta på balkongen och blogga :-)
Kram Therése

Mari sa...

Få panik när jag läser dina inlägg, va fasen här råder total stiljte, vädret har fått gå före just nu. Letade lite tyg häromdagen men var precis off i skallen så inget föll mej i smaken.

Du verkar ha bra pli på Herr Fräken tycker jag. Klart du måste fota först.

Ha nu bäddat i sängen men nya lakan iaf.... ska sova bland träd tänkte jag.

Bättre lycka vid nästa loppis...

Ha en bra dag!

StrandviksVillan sa...

Hihi, en annan idé skulle vara att ta med sig symaskinen ut!! Det du!

Härligt tyg, kan tänka mig det är mjukt och skönt.
A-C

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja det är något speciellt med kombinationen vitt och blått - så somrigt! Och randiga tyger är aldrig fel.

Hoppas du får en fin helg!

Susihus sa...

Sommarfräscht med blått och vitt. Va duktig du är på att sy. Ha en härlig sommardag. KRAM

rosenskära sa...

Fräscha, tänker på Ernsts kuddar från gårdagens program, det var himla snyggt med madrassöverdragen också...

Vi har det ungefär så i vår stuga, sängar i vinkel i storstugan, en bra lösning.

Idag sticker vi iväg en vecka om vädret håller i sig, se bär det av till Dalarna!


Kram
Lena

Vitt och Blått sa...

Vilka fräscha kuddar du har sytt!!! Vilka fynd du gjort, hoppas att du hittar en lampa också! På semestern ska vi åka på en loppis på 600 kvm och en bakluckeloppis med massor av försäljare, längtar! MEM den är ju TVÅ veckor kvar - puh! :)

Kram E

IKT i min vardag sa...

Fiiiina kuddar! Jag köpte en hissgardin till sonens rum idag io ett liknade tyg. Har suttit med den bärbara på kusten och ett mobilt bredband och tittat på havet. Inte illa det heller ;)



Kramis!

Vackrare vardag sa...

Sommarfräscha så in i Norden! Blått och vitt är en sån skön kombination på sommaren.