torsdag 9 juli 2009

Grönt är skönt, igen

Man kan inte på något sätt påstå att det är välstädat här hemma just nu. Men det är samtidigt himla kul att ha flera projekt på gång! Just nu ägnar jag mig åt hallen, så det blir några sneak peaks på vad jag pysslar med...

Blev inspirerad till mera grönt när jag hittade det härliga blommiga tyget på loppis, det känns så sommarstugesomrigt att jag bestämde att det absolut skulle följa med hem. Därefter hittade jag det randiga på Åhlens (den gröna färgen på tygerna är bra mycket mer lika varandra i verkligheten!)som naturligtvis inte heller kunde lämnas därhän.

Nu ska jag måla vidare! Och baka rabarberpaj - fast inte exakt samtidigt!




Och vädret..soligt ända tills jag steg upp, nu rusar mörkgråa moln fram...

27 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Wosha vad du pysslar på! Så fint det blev med Bellevue skylten och kudden med de bruna ränderna. ...och korten med träd och blad är ju läckra också. Hmmm nu drar jag mig till minnes att jag har några liknande kort som jag köpte på Baldershage för mängder av år sen. De har legat i en papperspåse sen dess i väntan på att jag skulle få barn som skulle kunna ha dem som dekoration i sitt rum. Ja och så lägligt att jag nu har ett barn då som dessutom hunnit bli fyra år medans korten ligger där bortglömda i sim påse, hi, hi.

Ja visst drömmer man om det ultimata loppisfyndet och även om det låter som en omöjlighet med den där karmstolen så trodde jag det var lika omöjligt med tre gamla vackra spillkummar i gräddvitt porslin men kolla in hos Vita Ranunkler får du se hennes drömloppisfynd där!!!

Ha det gott vännen, nu ska jag gräva fram gamla trädkort, hihi!
Kraaam, Carina

rustik charm sa...

Svar: Dom är i nån laminat mina malmbord tror jag. Har målat om ett cdställ från ikea, laminat det med, och det funkade men maken anser att sängborden utsätts för mer daglig slitage så han tror inte dom kommer bli bra. Dock slipade vi aldrig cdstället utan bara grundade och målade. Sängborden har jag tänkt slipa, grunda och måla. Men som sagt jag vet inte än men jag vill så gärna.

Vackra tyger du fått tag i. Ska bli spännande att se hur det kommmer bli:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Jo sa...

Oh, snjasigt loppisfynd! Grönt är skönt, ja! :D Om jag får för mig att få lite städat ute i rucklet, kanske jag kan tänka mig att fota lite mer än bara kuddar osv.. ;) Jsut nu har jag jättestädat punktvis ute i stugan, och resten är kaos. Men så är det ju när man bygger och har gipsskivelager i vardagsrummet.... ;)

Anonym sa...

Underbart tyg du hittat. Visst ger det dåliga vädret en lust att fixa och trixa. Har precis fått maken att gå loss på en pall som har ståll på "att göra" listan länge...
själv får jag glatt ge mig i väg till jobbet om ett tag.
Kram kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det var ett riktigt sött tyg - det blommiga. Inte för mycket då det endast är två fäger, men samtidigt tillräckligt blommigt för att bli, som du skriver, sommarstugesomrigt. :-)

Hoppas du har det skojigt där mitt ibland allt pysslande (vilket du väl självklart har...). Må gott!

Lina sa...

Det gröna med blommor och smultron, verkligen skitsött! Fin grönfärg, lite mossa, lite oliv. Fy nu måsta jag också ta tag i mig själv, koka linser och ta en dusch. Tycker det mesta tar emot när dagarna är grå.
Ha en bra dag!
/Lina

Vitt och Blått sa...

Vilka fräscha tyger du har köpt! Kommer att bli jättefint! :) Nu vill man bara se mer av hallprojektet!

Kram E

Grodmamman sa...

Nu blir man ju jätte nyfiken på ditt hallprojekt!:)
Här hoppas jag kunna slutföra mina kuddprojekt, får se hur det går!
Kram

millandante sa...

Ja de där två tygerna var som gjorda för varandra! Vilken tur att molnen kom lagom tills du skulle börja pyssla igen!
Ha en mysig dag!
Kram

Sigrid sa...

Det som är dunderunderbart med vädret är att det känns fullt tillåtet att hålla sej inne med sitt pyssel, baka varma pajer och gå och mysa i en röra som man tycker om -just för projektens framfart överallt. Låter som om du har det härligt med alla projekten kring dig nu! :D
kramar
Sigrid

Anonym sa...

Slipade du ner skostället innan du målade den? Blir superfint=) Kram

Unknown sa...

Då har du iallafall sett solen idag.. mer än vad jag kan säga.

Det som är bra när det regnar är att man kan hålla på med allt annat, och rabarberpaj är aldrig fel. Guud så gott!
Kram Maria

HUSnrNIO sa...

Härligt att ha många bollar i luften samtidigt:) Ser fint ut på bilderna. Ha en trevlig kväll.

Hannis sa...

Jädrans vilken fart du har nu!!!

Dörren målade jag först svart och sen matt vit precis som du trodde.
Ett jäkla pillergöra att måla men det blev bra till slut.
Luckor letar jag också efter!
Kul att du fyndat!

Vad är det för bilder på växter du har ligger där??
Ser fina ut!

sara på hedepipan sa...

Tittat på din blogg och jag gillar den. kommer åter.kram sara

Vårt hem på landet sa...

Grönt är skönt hos oss oxå! Köket fick bli lite sommargrönt med hjälp av tyg från ikea :)

Jag vill oxå greja i hallen, men jag orkar ingenting nu för tiden... Om 3 veckor är det semester så jag hoppas jag orkar med det då!

Lyktor och Tyg sa...

Så skönt med semester och hinna pyssla föär fullt.
Jag har en fråga vad är ditt yrke, vad jobbar du med?
kram Kristina Nyfiken

Anki sa...

Vilka fina fräscha tyger...kommer att bli kanon!
Här har man inte sett solen på flera dagar...bara en massa regnmoln som susar förbi, hmm...det står verkligen som spön i backen! Nån måste ha gjort han däruppe rejält ilsk!

Kramelikram!

Emelie sa...

Vilket härligt kollage dina foton bildar! Så somrigt och grönt!

Ingrid sa...

Ja precis, jag får nog bygga ut hallen istället ;0)

~Livet i byn

Bella sa...

Så fina tyg du köpt, nu ser jag fram emot att få se resultatet av ditt hall-pyssel!!!

Solen lyser med sin frånvaro även här idag och det känns mer som höst än sommar ute... Vi får hoppas på att den hittar tillbaka till helgen!

Hoppas rabarberpajen smakade gott!!

Kraaamar Bella

Emma sa...

Hhihi..du är härligt kreativ som vanligt!! SKa bli roligt att se dina färdiga alster sen. Jag är säker på att de är urfina som vanligt!

Kram Emma

Madeleine Berglund sa...

Härligt att se ditt pyssel, känns riktigt skoj. Jaså, ja, nu har jag googlat fram bild på den "stilige", men jag föredrar män med blonda lockar, kanske för att just min N har det. Nåväl. jag vill ha ett skåp att gömma alla gitarrförstärkare i. Operation övertalning igen alltså. Kram Madeleine

Tulipa sa...

Ja men det är ju bra att du sätter ner foten *hihi*, jag hamnade i den stämningen när det var busväder och katalogen låg där och lockade förföriskt...

Klart man vill ha sommar!

Jag bara längtar efter solen!

Ramar kan man inte få för många av!

Så läckert det ser ut med dina gröna sköna bilder ihop..vad snickrar du nu ihop...

Regniga hälsningar från Halland!

Stjärnor & Champagne sa...

Skitväder helt enkelt....Fin grön färg. Skall bli spännande att se vad du har för dig nu hihi..

Kramkram Anne

Vackrare vardag sa...

Tack för det! Nu har jag lite mera kött på benen när jag beger mig ut på tygjakt! Imponerad av att herr Fräken också har det där på klart:)

Jo, symaskinen har åkt fram, men nu har jag letat efter måttbandet typ hela gårdagen, men det är putsväck! Så det blir att åka och köpa ett nytt idag. Skall bara städa först och sen blir det att sy för hela slanten, har jag tänkt;) Få se då...

Oj, vilket fräscht grönt tyg det blommiga! Och det randiga harmonerar till. Var det det du fyndade igår, eller är det något mera att vänta? Skall bli spännande att se hallen sen! Kreativt kaos, heter det ju annars:)

Ha en bra pysseldag!

StrandviksVillan sa...

Finfina tyger!
Det smalrandiga har jag som gardiner i tvättstugan! (Fast mitt är kanske mer grågrönt)

Pleaaaaase skicka över lite av din pysselenergi till mig! Jag behööööver den!
Tack på förhand, hälsar Ann-Christine :D