måndag 6 juli 2009

Ska det vara på det här sättet? Va?

Hörru du vädret!
Okej, jag vill kanske inte ha strålande solsken och trettio grader varmt varenda dag på min semester, det skulle bli lite väl hett då. Men för dens skull är det väl inte nödvändigt att bjuda på det precis motsatta vädret; under femton grader och bli sjöblöt två gånger på en dag pga av plötsligt hällregn?? Och under helgen har det nästan varit så kallt att man varit tvungen att ha på sig strumpor!! Skandalöst helt enkelt!

Lite Stockholmsvyer - från ett par soldränkta dagar...


Utsikt från Söders höjder mot Skeppsholmen och Djurgården.


Utsikt från Söder, jag undrar vad som finns i huset med tornet?



Sickla köpkvarter, en härlig blandning av de superfina gamla tegelhusen med hantverksbutiker i och det kanske inte så snygga AtlasCopcohuset i bakgrunden.



Gamla stan, och Butik S. Mysig butik, men det är inte idealisk att gå i så pass små butiker i stekande hetta...





Rosendals växthus. De hade ställt en mängd olika glasvaser i dessa fönster, såg jättefint ut!



En gammal restaurang på Djurgården, i närheten av entren till Gröna Lund. Restaurangen är inte i bruk, vad jag vet, och det är tal om att den ska rivas. Men visst ser den lite mysig ut?

23 kommentarer:

homebylina sa...

Håller med...var är det fina vädret?? I och för sig blir det lite mer skön slappa inne tid när regnet öser ned och det är inte heller helt fel tycker jag =)Ha det gott! Kram Lina

Bokmalen sa...

Jag håller med helt å fullt. Vart tog sommaren vägen!??? Jag hade fingervantar idag när jag cyklade till och från jobbet. Hua, så kallt!! Regnar gör det oxå nu... Nej, sol å lagom värme vill jag ha!!!
Fina bilder du tagit. Vi åker dit om ca 2 veckor... ;)
Kramen, Maria

Grodmamman sa...

Här har vi faktiskt hyfsat varmt i alla fall, men solen finns bakom tjocka moln!:)
Jag småpysslar här inne och sambon grejar ordentligt i trädgården.
Fina bilder från Stockholm!
Kram

OlgaA sa...

Törs inte säga att jag tycker om det lite svalkande vädret!=))))
Skönt du skriver! Ska kika in då och då!
mvh mammatillungar

Vårt hem på landet sa...

Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för lite regn, men i Falkenberg skiner solen o är allmänt kvalmigt. Hade hellre föredragit lite regn

Strumpor=nödvändigt i stålhätteskor, vilket innebär att jag har en fin vit rand vid fotleden :)

Annas Lycka sa...

Det är som vanligt häng eller fläng i landet S !!! Ha det gott Kram Anna

Helen sa...

Håller med om att vädret gott kunde varit lite mer stabilt, om det nu måste regna kan väl temperaturen åtminstone vara lite högre.
Mysig bilder du visar från Sthlm.

Lyktor och Tyg sa...

Fina Stockholmsbilder, jag känner igen mig. Vi gick förbi den gamla restaurangen 17 msj i år och funderade också på vad som ska hända med den.
kram Kristina

Tulipa sa...

Hej där i blötan!
Kanske bättre nu..?
Vi hade kanonväder hela helgen, även idag - dock bara fram emot kvällen det började regna och åska, men det kan man ju stå ut med!

Fina Stockholmsbilder.
Vi åker dit om ca två veckor några dagar...längtar!

Mariette

axelina sa...

Ja visst är det trist väder! Fina foton från Stockholm:)

Anonym sa...

Sitter här och är nöjd över att termometern visar under 30 grader men önskar gärna lite mer sol...faktiskt...
Önskar dig en trevlig kväll! Kram Anna

Milla sa...

Bilderna är jättefina, Stockholm är verkligen en vacker stad! Tyckte det var ok med regn idag men nu får gärna solen och värmen komma tillbaka! Kram Milla

StrandviksVillan sa...

Åååh, där nånstans är min lilla tjej nu... Eller åtminstone i morgon, tror jag, att dom ska till Gröna Lund. Låååångt borta från mamma, snyft...
Ska bli jättekul att hämta henne på torsdag!!!

Fina bilder, så synd att vi inte hinner kolla stan den här gången, utan det blir direkt hemfärd.

Pysselpralinen sa...

Fy va uschligt att det inte är soligare uppe i norr. Nånstans får det väl ändå vara nog med kyla. Nu är det sommar. Basta!

Jag njuter av en veckas samboliv i en fullkomligt kaotisk lägenhet i Småland. Ingenting ligger där det ska ligga, allting är utspritt överallt. Det råder flyttkaos kan man lugnt säga. Trots att flytten skedde i början av maj. Här finns helt enkelt inte tillräckligt med förvaring och inte tillräckligt med tid.
Så medan mr A byggde billy-bokhylla organiserade jag om i köket. Och så hade den kvällen gått. Pengar och tid behöver man i en ny lya.

Anki sa...

Åh, håller med dig om vädret! På fm när jag tränade hund had jag täckjacka på mig...iofs så regnse det lite, men ändå!
10 grader ute, mitt i sommarn!?
Vilka fina bilder från vår vackra huvudstad du bjuder på!

Ha det gott! Kram Anki

Jo sa...

Jag får nog säga att jag tycker att det är okej med lite regn, så kvavt som det var när vi kom tillbaka till Gbg igår. Och det är fortfarande rätt varmt, så det får gärna friskas upp lite. Men efter fredag får det gärna vara fint igen, för då är det nämligen semester! ;)
Skäm åsido, så får det vara vilket väder det vill, bara jag får vara i rucklet. Du anar inte hur mycket jag längtar efter att bara få vara där!
Snart så! Bara fyra dagar kvar!

Stjärnor & Champagne sa...

Sickla vill jag till....Vilka härliga Stockholmsbilder. Men nu är ju inte vädret så mysigt längre för nu har ju Fru K gått på semester.

Kram Anne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll & Tack för din rara hälsning!

Ååå så ljuvligt i stocholm o gamla stan...vill dit!!!

Ha en finfin vecka !!!
~~♥Massor av kramisar Millan ♥~~

Mari sa...

Börjar min semester i morgon så jag ska nog oxå säga ett sanningens ord till den där där uppe som gör så här mot oss, fast vi har inte så himla kallt ännu iaf. Åskade och blixtrade rejält igår. Härliga bilder från huvudstaden, var ju där förra sommaren men iår blir det inget.

Ha en bra dag!!

Unknown sa...

Mysiga bilder från den kungliga staden..

Men håller verkligen med dig, vart tog solen vägen..!

Kram Maria

Madeleine Berglund sa...

De senaste nätterna har jag sovit så mycket varje natt att nu KAN jag nog inte somna framför morden i midsomer.Jag skall ge allt! hihi. åå vad skoj att du också hittade de små skålarna. =) Nämen oj så kul, har du en hund på besök. Själv går jag och ältar det varje dag "jag vill ha hund jag vill ha hund". Trevliga som rackare det där. Ha en fin dag och njut av semestern! Kram Madeleine

Vackrare vardag sa...

Ååhh, nu drömmer jag mig tillbaka! Jättefina bilder, vissa kunde jag ju ha tagit själv nästan:) Var på en fest i Atlas Copco-huset i december, men inte visste jag att det fanns ett köpkvarter med hantverksbutiker bakom knuten. Men det var iofs mörkt och vi hoppade ur taxi och i taxi...

Fniss, blir nästan svettig igen, med tanke på butikerna i Gamla stan:)

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se