onsdag 8 juli 2009

Så nära och så långt bort

Igår bar det alltså iväg på lite tygköperier. Men de fynd som gjordes där är inte det som jag minns bäst. Utan den stängda loppis som jag hittade i grannhuset till tygaffären. Stängd!! Ute på gården stod dock fullt med grejer, en del under presenning (japp, fortfarande grått och regnigt här) men mycket framme. Jag såg flera gamla trälådor, ett lovande skåp och ett ärtigt utebord. Varför ha stängt men visa sakerna som finns? Det var ju plågsamt att åka därifrån!!!

Nu börjar jag känna igen mig här hemma. Skohyllan Leksvik har flyttat till vardagsrummet för att bli ommålad helt i vitt (jag har bara haft ovanskivan i vitt hittills, men nu bestämt mig för att den blir bäst helt i vitt). Så nu är det målarverkstad i vardagsrummet, en enda röra av skor i hallen och allmänt stök med tygprojekt i sovrummet. Men det är härligt att ha många projekt på gång!





Sötaste vasen från Stockholmsresan, från Madame Stoltz och inköpt på Iris hantverk. (en sådan där typisk sak som jag ser en gång, låter bli att köpa, grämer mig över det väl hemma igen och springer in till butiken med andan i halsen med hopp om att den ska finnas kvar vid nästa besök).

Glöm inte bort att ni kan fortsätta att ställa frågor till mig.. kanske finns både det ena och det andra som ni undrar över?! Svarar på det jag kan i ett kommande inlägg!

20 kommentarer:

Hannis sa...

Tortyr kallas det för!
Att ha stängt men visa saker...
Vilken fräckhet!!

Låter som att kreativiteten flödar med andra ord om det blivit målarverkstad igen.

Vacker vas!!

Nu ska jag slåss med symaskinen=))

Grodmamman sa...

Elaka människor det finns här i världen!:) Hoppas att du lyckas pricka in öppettiderna nästa gång!
Här sitter jag och tar sats för att städa huset, det är i stort behov av dammsugning och våttorkning. Som tur är har dottern plockat undan i sitt rum, så jag kan städa även där. Nej, dags att sätta fart!
Kram

millandante sa...

Det var det värsta... borde vara förbjudet att ha stängt på sådana ställen över huvud taget!!
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Låter verkligen lite småelakt att skylta med fina fynd och sedan inte ha öppet. Men du får helt enkelt planera in ytterligare en tur.

Ha det fint!

Unknown sa...

Så himla fräckt att visa vad de har i "skyltfönstret" och inte ha öppet.. ;)
Du får ta en tur till helt enkelt. Härligt känsla när kreativiteten flödar..
Kram Maria

Anonym sa...

Fniss känner igen det där. Står länge och klämmer på saken, går sedan därifrån och ångrar mig nästan direkt.
Har vid flera tillfällen dessutom kommit tillbaka för att upptäcka att sakerna är slut!!!
Att jag aldrig lär mig. ;)

Låter mysigt att bara vara hemma och pyssla med det man vill.
Kram kram

Vårt hem på landet sa...

Hr du inte målat skohyllan än?? Det måste ju vara ett par månader sen du pratade om att du skulle göra det :) Fast jag måste erkänna att min är inte klar än heller... ;)

Smultronlycka sa...

Hej hej!!
Ååå vad frustrerande att loppisen var stängd och att grejerna stog och lockade!!
Jag har också en skohylla, leksvik och har funderat fram och tillbaka på om jag ska måla den vit men just nu får den vara som den är!
Men tror den passar väldigt bra i vitt :)
Vad kul att du ska ha en frågestund!!
Hoppas du har en bra vecka!
Kram Anna

Vackrare vardag sa...

Jag känner precis igen mig! Man är sugen på en sak, men av en eller annan orsak slår man inte till, utan ångrar sig senare istället:) Det händer allt som oftast...

Men ändå, stängt? Har du en alldeles för lång väg dit? Usch, vad sånt harmar! Har du annars många olika loppisar i trakten där du bor? Och du som köper mycket tyger... har tänkt börja försöka bli vän med symaskinen småningom och köpte lite tyg idag, men stod och velade hur länge som helst på hur mycket jag skulle ta, eftersom jag inte ännu visste vad jag skulle ha dem till. Hur mycket brukar du köpa i taget av "bra-att-ha"-tyger? Dum fråga kanske, men...;) Är man novis, så är man:)

Bella sa...

Så flitig du är så här i semestertider, många projekt som jag ser fram emot att få se resultatet på :)

Din vas är så snygg och de borde var förbjudet att ha stängt, så besviken man kan bli, hoppas du har bättre lycka nästa gång!

Ha en skön kväll

Kramar Bella

Anonym sa...

Såna retstickor...
Hoppas kvällen är härlig!
kram anna

Anki sa...

Höjden av fräckhet...ställa grejer på utsidan o sen ha stängt!!? Jaja, det finns folk till allt!
Det var en attans fin vas du fick dig iaf!
Tack för tipset om skylten...jag tycker den är så fin! Ska försöka mig på nåt liknande!

Kram kram Anki

Villa Carl Larsson sa...

Jag får se till att söka efter spetstyg på loppis. Ditt prickiga tyg var ju underbart fint. Tänk om man kunde hitta nåt sånt.

Ja jag har fått för mig att IKEAs vitlackade saker blivit en aning gula i nyansen men jag har två vänner som har en sån bänk/hylla som jag visade i mitt inlägg och där kan jag inte se den tendensen. Men det beror kanske på vad man har för övrigt i rummet.

Jag vet inte hur det är att måla på fanér. Men det kanske går med oljefärg som du säger. Jag har ju dock ingenstans att hålla till förutom inomhus när jag målar och då luktar oljebaserad färg så illa. Tror du inte att vattenbaserad fastnar? Jag får se hur jag gör. Det är rätt bekvämt att köpa färdigt också haha.

Ha det fint!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Den där kreativa röran är härlig. Sen när man skapat och kan stuva undan är en himla skön känsla också. Då blir man inspirerad på nytt att dra igång något projekt. Jag skulle också vilja ha något liknande skosystem som du har.. Min N har maaaaassor av skor. Det behövs bättre förvaring helt enkelt.

Vet du vet du vet du, näst nästa helg ska jag på en alla tiders loppis, ska bli så kul. jag är redan väldigt förväntasfull vilket i och för sig kan bli farligt, man blir så lätt besviken om man inte hittar något. Det blir radarn på med andra ord. ;)

By the way, italienare borde hålla mig vaken. Vad är det för serie?
Kram Madeleine

Emelie sa...

Ja det är ju verkligen ingen idé att stressa upp sig för vädret skull, det är ju ändå inget man kan göra något åt, men visst önskar man alltid att det ska vara fint precis när man själv har semester. Nu är jag i alla fall så pass kry att jag gått tillbaka till jobbet och det känns bra. Två veckor till och sen tre veckors semester :)

Bra gjort att du köpte den där vackra vasen! Jag är själv väldigt impulsiv med mitt shoppande (även om jag faktiskt inte shoppar särskilt mycket) och ångrar mig väldigt sällan. Men jag ser det hända i butiken hela tiden, någon går och suktar länge och sen kommer de och har äntligen bestämt sig och då, är varan borta.

Vad retligt med loppisen! Så fruktansvärt oschysst att lockas på det där viset ;) Hoppas att du får chansen en annan dag.

Njut av semestern!
/Emelie

Sanna sa...

Nämen vad jobbigt med stängt loppis och sedan att ännu se fina skaer stå framme.. Har du möjlighet att åka dit igen?Jag råkade också se ett loppis som verkade bra på väg till stugan, men typiskt nog var det också stängt..
Vilken fin vas du hittat!
kram Sanna

homebylina sa...

Taskigt att visa grejor och sen ha stängt! Jättefin kruka! Pyssla lugnt =)Kram Lina

Emelie sa...

Stängt! Hur mycket ska en människa behöva utstå egentligen? Riktigt grymt är det när allt man vill är att få fynda lite...
Bättre lycka nästa gång!
Idag blir det nog innedag, regnet öser ner här hos oss! :(
Vi får väl se om det börjar klia i fingrarna idag om jag får något gjort...

Ingrid sa...

Åh den vasen är fin, såg den i nya katalogen som kom i veckan :0)

~Livet i byn

Johanna sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se