tisdag 7 juli 2009

Här växer ingen mossa

Semesterdagarna flyr iväg, snabbare än man kan ana, så nu gäller det att fylla dem med aktiviteter! (nåja, det dröjer nog inte länge innan jag kommer in i ett lugnare tempo..)

Igår blev det en sväng till två loppisar och till en brädgård för att planera ett byggprojekt. Idag ska jag dra österöver till en tygoutletbutik. Vädret fortsätter att vara minst sagt trist så då är det läge att ta en biltur. Och så mycket kuddfodral som det tillverkas här så gäller det ju att fylla på i tygskåpet!! Senaste kuddarna, gjorda i vitt linne och med cappucinofärgad tygfärg från Panduro.





Jag har funderat på om jag ska ha en liten frågestund här på bloggen - ni frågar och jag svarar. Så har ni några frågor, särskilt ni som inte har någon blogg där jag annars hade kunnat svara, kom igen! Det behöver inte vara frågor om enbart pyssel, utan allt möjligt är välkommet! Fast jag reserverar mig från att svara på för privata frågor eftersom jag håller på anonymiteten...

24 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej...kul...skulle gärna vilja att du som har sååå mycket ideer...skriver och visar mer av pysslet ditt..är just nu såå inne på att vilja prova göra tryck på linnekuddar..kanske får jag börja med linjer som du visar idag..men dessa med chabloner är såå läckra..:)...sen köpte jag i fredags på panduro..den där leran ..ska prova på att göra tags..men så kom jag hem och såg att det var ju den gråa leran jag hade tänkt mej just för att den liknade cementen..vad köpte jag då..jooo den vita!!..men ska försöka mej på att göra ändå..skriver säkert snart frågor till dej angående det om jag inte fixar detta...ha en bra dag..kram..Pia

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fint du gjort det på bordet. Gillar brädan mycket.
Du är så pysslig :) Fin kudde hade du med.
Kram

Grodmamman sa...

Snygg kudde! Har också funderat på att måla med tygfärg någon gång, men här är det än så länge bara funderingar!:)
Tänkte ta en sväng fram på stan idag och fixa lite pysselgrejor och sedan måste vi handla. Ekar i skåp och kylskåp just nu!:)
Ha en bra dag och hoppas att du hittar snygga tyger!
Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Hoppas att du hittar mycket tyg. Hm jag måste nog dra upp den där symaskinen igen, började men kom liksom av mig sen blev den ståendes i köket några veckor och nu tillbaka i källaren. Kudden blev ju jättefin, ja du är verkligen en riktig pysslare.

Kramkram A

Jo sa...

Och du pyssla på som vanligt! Skönt med semester antar jag? Jag hoppas att vi får lite tid över till att leta upp tygaffärer och loppisar på "andra sidan".. Nu börjar jag få riktig Loppisabstinens, helt klart!
Nu är det bara tre ½ dag kvar att jobba! :)

rustik charm sa...

Kul med alla utflykter du gör, trevligt:)Finfin kudde:)
Hoppas du får en underbar dag.
Kram Kristina

Vitt och Blått sa...

Jaa, man kan ju undra om det ska vara på det här viset? :) Vädret visar sig inte från sin bästa sida direkt! TUR att jag jobbar inomhus! Har den här och nästa vecka kvar - SEN är det semestertime! Tre härliga veckor.. :) Har du använt maskeringstejp till ränderna?

Kram E

homebylina sa...

Pyssel, pyssel...=)Ja, vad ska man annars göra när regnet bara öser ned? Vi är på g till Ikea och västerås nu för att köpa soffa och lite annat smått och gott! Ha en bra dag! Kram Lina

Vackrare vardag sa...

Åååhh så tjusig den var! Stilren och elegant! Har aldrig tryckt på tyg, men har funderat på det. Skulle vara kul att höra lite hur du gör.

Hoppas du fyndar mycket spännande! Här är det också verkligen bilväder, typ 10 grader och regn! Blä!

millandante sa...

Vilken härlig semester du verkar ha! Att få pyssla när man vill och åka på roliga utflykter, det är livet det!!
Kudden blev otroligt fin!! Likaså de blå i soffan...
Ingen fråga just nu, men jag återkommer!
Kram

Mitt skabbiga chica hus sa...

Näää sluta nuuuuu jag har inte tiiid med meraaaa pysseeeeeeel

Grymt som vanligt:o)

Kramis

Milla sa...

Du gör alltid så fina saker! Skulle vilja veta var du hämtar din inspiration ifrån? Kram Milla

Anki sa...

Å jag gillar dina kuddar! Men skylten är bara sååå fin, har du gjort den själv??
Iofs, dum fråga...det är klart du gjort! Använder du schabloner eller mallar...isf var hittar du det?
Du är bara så duktig...helt klart en pysslare i min smak 'ler'

Ha det gott vännen! Kramiz

Blogg by Maliin Stoor sa...

Fin installation!!

Kommer in igen



Maliin

Anonym sa...

Hej! Jag undrar om du har något bra tips på färg. Ska nämligen måla om en panel av pärlspånt i köket och vill ha den vit. Just nu är den sådär gul-guldig som åldrad björk blir. Men jag vill gärna att ådringen ska lysa igenom utan att det gula i björken syns... Tips?
Tack på förhand!
// Lina

Unknown sa...

Så fint du gjort på bordet!! Den där kudden var helt i min smak. Guud vad läcker =)
Klart man undrar lite var du får alla ideér ifrån..
Ha det gott
Kram Maria

Anonym sa...

Du är så duktig på att fotografera sin alster! Jag blir så glad att titta in här varje dag! Tusen tack!
kram Anna

Fröken Råsmart sa...

Så många snygga saker du gör. Det är alltid roligare när man har gjort dem själv. Jag fick inspiration från dig att göra skyltar i cernitlera och trycka ord med bokstävsstämplar. Mina blev inte lika fina som dina, men skam den som ger sig. Jag ska fota dem ändå och lägga ut på min blogg någon dag.

hilma sa...

Jag undrar var du gör av allt som du pysslar till?

Jag är så hämmad av att jag vill ha användning för allt som jag producerar - så därför är pysselnivån på noll nu - TRIST!

Men allt har sin tid - så även stiltjen ......

Anonym sa...

Vilken vitfärg använder du dig av när du målar möbler osv? mvh Malla i jämtland

Anonym sa...

Visst är det så att man vill hinna med så mycket som möjligt på semestern...
Den tar slut så snabbt bara.
kram kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag skäms! Tre gånger slumrade jag in. Vid allsång på skansen är jag jätte pigg, trallade med Uggla "kung i baren" och kände mig på topp! Jag kände mig nog som en kung. Men sen hände något, ögonlocken blev tyngre.. Men jag ska se ett avsnitt på nätet i helgen, någon måtta får det väl ändå vara.
Min fråga blir: Har du haft någon annan inredningsstil än den du har nu? Kram madeleine

Millas hem sa...

Superfina bilder, underbar färgkombination!

Kram Camilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så fint du gjort!! Pyssliga du..vsst är det härligt!!

Ha det gott Millan ♥