lördag 4 juli 2009

Och?

Eftersom vädret inte direkt lockar en till utomhusvistelser - det var + 10 när jag steg upp, men nu har det blivit lite bättre. Fast då har det börjat regna istället.. Så hade det ju varit idealiskt att städa. Om det inte hade varit så att man passar en liten jycke som tenderar att dra in ett och annat, vilket gör att det känns bortkastat att ägna sig åt dammsugning och våttorkning av golv. Man får ägna sig åt lite småpyssel istället som snart kan dyka upp på en blogg nära dig..

Mera inköp från Stockholm! Dagen efter traumat med den kvarlämnade vita plastpåsen så hittade jag till slut till Sally Ann på Hornsgatan. Jag var på jakt efter deras träbokstäver! Men när jag såg att det fanns &-tecken slog jag naturligtvis till på det. Ännu en krumelur till min bokstavsvägg!





Jag har tänkt måla det men jag är lite kluven till vilken färg.. Några förslag? Så här ser bokstavsgänget ut just nu.

28 kommentarer:

Vardagstugg sa...

vilken snygg modell av ett & !

Annelie

Anonym sa...

Fin...
nej förstår att det kan vara knepigt att kika i gluggen med glasögon. Men jag har vant mig. På min kamera kan jag dock använda mig av live wiew och använd displayen...toppen!!!
ha en fortsatt fin kväll.
kram kram

Hem och Lycka sa...

Snyggt! Jag hade målat det svart!

kram Mia

Mjuka sa...

Knallturkos är mitt förslag! Är inne i en färgperiod nu :-)
Kramkrma Malin

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så snyggt &!!!

trist som jag är...vitt!!!

Eller kanske svart lack!!!

♥Go kväll önskar Millan ♥

Unknown sa...

Snygg modell på &. Tror jag skulle ha målat det svart, för det är inte så vanligt bland bokstäverna.
Här åskar det till och från hela tiden och inte blir luften något bättre, snarare blir det kvalmigare, jag passade på att städa nu men phu, svettigt värre.
Nu ska jag göra nått roligare, nämligen måla en omgång till på min hylla.
Ha en mysig lördagskväll
Kram Maria

Anonym sa...

Oj, vad mycket fint jag missat! Hann jag förresten kommentera fönsterskydden av spets?! De var ju supersmarta! Skulle behövas till Norge-fönstrerna då de är stekarns heta för mina växter! (Undrar föresten hur de mår?!?)

Aha, en vit fär som är lagom täckande, spännande! Berätta!! :) Jag har hela våren spanat efter en trären svampkorg till sambon i present, för att måla vit och grå. Jo, vi gillar att plocka svamp och jag kan tänka mig att måla en svampkorg. Jag säger då det, jag är redan tant! Vid 27! Hi hi!! Men det var inget nytt under solen egentligen! ;D Jaja, hursomhelst har jag inte hittat någon passande än...

Grattis till semester i bästa pysselvädret! ;P Tur du haft lite varm semester oxå! :D Jag ska kolla in dina tips igen om det blir någon sthlm-tur snart. Ja, denna semseter håller vi oss i Norrlandskrokarna och njuter av platt natur, havsbris, inlandsluft, mygg och sjöar! Precis som vi vill ha det egentligen! Det börjar luta åt att flytta hem till jul... :) Å jag grämer mig redan åt att detta blir tredje julpyntar-tiden jag "missar" (förra året island och åreti innan flytt). Men nu ska jag inte prata om jul än utan skriva ner vägbeskrivning för bilåkar-loppis-turen ja och sambon ska göra imorgon! Inte för att han är informerad än, men... :)

Ojojoj, vilken pladder kommentar! Så går det kanske när man ätit godis för första gpången på ett år!! :D

Kramar från Pysselprinsessan (på lånad dator)

Anonym sa...

Jo, jag röstar föresten på lite shabbychic fast i grått till &:et! :)

Kramar igen från Pysselprinsessan

axelina sa...

Jag tycker du ska måla den nån svag färg.. ruffa till färgen lite.. tror jag kan bli bra:)

Vackrare vardag sa...

Ja, usch så kallt det blev plötsligt! Lite väl stor kontrast till det stekheta innan. Men perfekt pysselväder är det ju;)

Gillar &:et skarpt! I mina ögon beror det lite på hur man skulle placera det med de andra bokstäverna, men hos mig tror jag det skulle bli vitt, men shabby:)

Ha en fortsatt skön helg! Jag har idag jagat vita virkade dukar på loppis, inspirerad av din "duk-tavla", men förstås när man vet vad man letar efter, hittar man inte. Har några hemma, men de har makens farmor gjort och jag brukar använda dem som brödduk o.div annat ibland, så dem nänns jag inte använda.

Ingrid sa...

Vilken härlig krumelur, jag skulle gärna vilja ha några snygga bokstäver till hallen på övervåningen.

~Livet i byn

kardemumma sa...

Du är lika flitig som vanligt ;)
Ett litet ordspråk på &-tecknet och målas vitt med grå eller svart text som slingrar sig runt....
Mycket skoj du har gjort sedan sist!
Kram C

Anonym sa...

Tänk så vackert tecken & är. Det är bara att njuta av ett så fint tecken! Ha det gott! Kram Anna

Milla sa...

Vill också till Sally Anne, såg en annons för ett tag sen och blev intresserad. Hoppas sommaren ger en Stockholmstripp! & tecknet kanske kan vara grått... Kram Milla

♥ Pia... sa...

hej...vilket fint och...passar bra där på bokstavsväggen..kanske svart eller grått..lite lätt slitet sådär..det blir säkert superbra vilken färg du än väljer...kram..Pia

Anki sa...

Vilken fin bokstavsvägg du har!
Jag röstar nog på shabby vitt...har & tecknet från Jeanne d`Arc och jag älskar det!

Kram Anki

Monkan sa...

Tygtryck! Gör det, snälla! Läste om det nånstans och det lät himlans kul, och snyggt. Fast det verkade behövas en del grejer och om du nu har skaffat såna så... sätt igång! :-) Jag har planer på lite tygkladd snarare än tryck, alltså måla, på ett visst sätt… men har inte hittat rätt "målarduk" än.

Aha, passar jycken :-) men då har du väl fullt upp med att bara sitta och titta på den lilla sötnosen :-))

Jasså minsann, Sally Ann huserar på Hornsgatan. I min "värld" har de en liten butik i PUB-huset men då har de flyttat till eget alltså. Då måste jag uppdatera min lista så att jag inte lurar dit nån, fast ingen risk, de butiker som jag inte har järnkoll på kollar jag alltid innan jag tipsar. Hornsgatan, den brukar jag finkamma/kartlägga på semestern så om en vecka så…

Sally Ann har jag ju inte nån koll på direkt, för det jag sett på PUB hade inte nån starkare dragningkraft på mig - kan ju iofs bero på att jag fört gått igenom övriga butiker i varuhuset och blivit deprimerad både av mörkret och av hur de helt enkelt sabbat hela PUB. Men det verkar som att sortimentet har vidgats lite då, med &-tecken och grejer. Men som sagt, semestern är nära förestånde här också och då ska min lista betas av, och du anar inte hur lång den totala listan är...

Jag förstår vad du menar med reklam... När jag köpt saker så brukar jag ju skriva var, eftersom jag själv alltid vill veta var grejerna kommer ifrån som jag ser i nån blogg. Och visst är det ett par som säger att de köpt en flower loom efter att de läst om den hos mig, men det är nog betydligt fler som köpt tryckbokstäver hos Clas Ohlsson efter att ha läst din blogg :-) Eller, himmel, deras medicinlåda förra året, den tog ju slut i hela landet och en av anledningarna var nog bloggarna, tipset spred sig som en löpeld.

Men vänta här nu… Just hemkommen från en vecka i Stockholm, och så fyra veckor till väntande runt hörnet? Värstans vad vissa har det bra då :-)

homebylina sa...

Trist med grått och kallt väder =)Skulle &-tecknet inte vara snyggt i svart? bryter ju liksom av mot allt det vita =)Annars röstar jag på vitt....=) Ha en bra dag! Kram Lina

Vitt och Blått sa...

Vad fint det kommer att bli på din bokstavsvägg! Rolig idé tycker jag som är otroligt snyggt också! Jag skulle nog göra det i svart eller kanske blyertsgrå, tror det skulle passa bra som lite mörkare. De där dynorna är så fina som du visar, de skulle passa perfekt i min nya altantrappa som vi ska bygga! Längtar! Om någon vecka kanske vi har en ny altan att piffa! :) Imorgon är jag ledig, ska vaccinera den lille och sedan blir det nog storstädning om vädret är som idag, sol - mulet om vart annat och kallt! Ha en skön söndag - kram E

Grodmamman sa...

Snyggt &-tecken! Jag är kluven till färgen och hade nog haft det som det var ett tag. Blir nog snyggt hur du än gör, vitt eller svart, shabby eller inte!:)
Här borde jag också städa, men hela vardagsrummet är fullt med dotterns grejor efter att vi var barnvakt igår. Så här beror det inte på någon hund att det inte är någon idé att städa!:)
Kram

Hannis sa...

Sally Ann sa du,måste ju dit då förstås!
Grått tror jag skulle vara snyggt.
Typ betonggrå.

Äsch!Srtunt i städningen!
Pyssla i stället=))

HUSnrNIO sa...

Sån fint. Förstår att du var tvunegn att shoppa det:) Ha en trevlig söndag.

Emelie sa...

Sally Ann bokståverna har vi haft i butiken där jag är och hjälper till. Håller med om att de är fina. Kanske skulle ditt "&" behöva bli lite mörkt för att passa in i gänget?!
Investerade i lika kuddar som du har på bilden. Det fanns 4 stycken kvar så jag slog till. Nu ska jag ut på balkongen och fixa lite...
Ha det gott i din pysselvärld!

rustik charm sa...

Vad fint, är oxå sugen på ett &-tecken:)
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Snyggt! Hann inte till Sally Ann vid förra besöket i Stockholm, men det står på listan... :-)

Hoppas helgen är bra!

Ingmarie sa...

Man måste inte vara värmlänning,fräknar duger gott!
Ha det gött käre fröken fräken!

Backstitch sa...

Nu har jag inte lästa alla andras kommentarer på färger men jag tycker att det skulle passa med hög glansig svart som kontrast till det vita och slitet rostiga. Skulle jag inte ha sett de andra i samlingen så skulle jag ha varit trist och sagt vitt men nu tycker jag att du har så många vita redan.
Kram Moster
PS. Kanske vi snart får se resultatet!

pysseliten sa...

Super fina bokstäver jag är som du helt galen i dom min man sågar för glatta livet till mig har ett album på styleroom under namnet pysseliten :)