onsdag 1 juli 2009

För många steg före

Idag har man tydligen varit för tidig.

Första loppissvängen under lunchen resulterade inte i några fynd, trots idogt cirkulerande. Men när jag kommer ut, svänger några upp som ska lyfta in saker till den loppisen. Bland annat ligger där en mycket lovande lampa.. hoppas att den kommer ut i butik imorgon.

Sedan slutade jag lite tidgare för att hinna på en annan loppis. Inte ett endaste fynd där heller! När jag cyklar därifrån möter jag en annan bil med flaket fyllt, bland annat finns där ett gammalt bord med klaffar! För en sekund funderar jag på att tvärnita, följa efter och tigga till mig bordet. Nu kommer säkert någon annan att norpa till sig bordet... Åhhh, vad jag grämer mig!!

Nu är frågan; ska man dammsuga detta sorgligt eftersatta hem eller pyssla ihop något i tygväg? Eller njuta ute på balkongen? Förutom uteblommorna får även många av mina krukväxter flytta ut på balkongen. En som sannerligen trivs är plättar i luften (om den får stå i skugga alltså..)Efter en sommar har den vuxit sig frodigt stor! Den ommålade korgkrukan på fot är jag också mycket förtjust i!


18 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Jag har samma dilemma; vad ska man göra? Jag har ett par timmar "över" till förfogande. Måla? Dammsuga? Kolla på tv? :)

Valet är riktigt svårt!

Bättre lycka nästa loppis ;)

IKT i min vardag sa...

Fina fynd du gjorde i Stockholm. Är nyfiken på vad du ska hitta på med allt tyg...så strunta i att dammsuga och pyssla istället ;D

Kram Linda

Grodmamman sa...

Vilken otur du har haft idag då!
Här händer det inte heller så mycket, har suttit och slappat på altanen en stund. Å andra sidan har jag röjt och städat på jobbet hela dagen, så jag kan gott unna mig lite slappande!:)
Kram

Lina sa...

Oj, men då måste du ju bara ta en sväng imorgon också:)
/Lina

Lilla huset på prärien sa...

Så retligt med din loppisrunda! Du skulle haffat både lampan och bordet på direkten!

Angående handsmidda spik så tror jag du kan hitta det här: https://arebyggnadsvard.jetshop.se
Lycka till med det.

Nu har mina barn lagt sig och jag ska njuta av tystnaden i några minuter. Sen är det dags att städa...

StrandviksVillan sa...

Haha - det där dilemmat har jag ofta! Vilket ska man välja: måste, borde eller vill helst?

Lycka till med vilket du än valde :)
A-C

Hannis sa...

Strunt i dammsugningen!

Försökte tigga till mig ett gammalt skrivbord på tippen i dag men gubbsen sa tvärnej!
Trodde dom tyckte om återvinning...

Är säker på att både bordet och lampan finns kvar i morgon!

Anki sa...

Bättre lycka nästa gång...det är så typiskt!
Jadu, vad väljer man!? Jag sitter nog helst ute & låter det gro ett tag till, haha...Nej då, dammsuga måste jag, hundhår precis överallt...men allt annat får gärna vänta! Skulle gärna pyssla lite...men har noll ideèr, hmm...men det kommer väl!??

Jättefin korg...& plättar! Inte ens det får jag ha ifred...Katten, hmm!!

Sköt om dig i värmen! Kramiz

Milla sa...

Vad synd! Hoppas det finns kvar när du kommer tillbaka! Kram Milla

Sanna sa...

Jag igen grämer mig över att jag inte hunnit gå på några loppis alls.. på en alltför lång tid känns det som. Börjar visst få abstinensbesvär. :D
Vilken fin blomma och kvisthjärtat är så sött!
Kram Sanna

Smultronlycka sa...

Hej hej!
Vad kul med loppis men förstår besvikelsen att du inte hittade nåt!
Ja det gäller att vara snabb när nåt nytt kommer in å!
En sån fin korgkruka!!Underbar!!
Idag när jag kom från jobbet så klippte jag gräset först och sen for jag runt inne med dammsugaren.
Det var så smutsigt på golvet för man skjutit på dammsugandet i det här fina vädret :)
Pyssel har jag tyvärr inte hunnit med alls :(
Hoppas du har det bra!
Kram Anna

Monkan sa...

Måste säga att jag är aningen förvånad över att det inte blev tvärnit, vända och tigga :-) Men åh, "loppissväng på lunchen" och "sluta tidigare", vilka utopier.

Jag är mäkta imponerad över Frökens Rea-Radar. Och en timme kassakö, nej du skämtar! Jag har visserligen nästan alltid en bok i handväskan, för bussåkande så klart men åker också fram i t.ex bankomatköer men t.om med en bok till hands så skulle jag nog ha ställt mig en allvarlig fråga om det var värt besväret.

Huvet på spiken. Här finns för mycket färdigt och för lite tid för pyssel - hur det nu går ihop när vi stressar så. Och jaa, stockholmare är galna, eller jag menar, vad är det för fel på skinnjacka när det är 30+ ;-)Coolt väl, och det betyder väl kall? :-)

Oj, ditt bussåkande låter inte som några höjdare... Såg du nån med termometer i handen på bussen, jag läste i tidningen att de åkt några turer och mätte temperaturen, i bastun.

Tyger, nä inte kan jag tro att du köpt fler än de på bilden. Jag har t.om tittat på baksidan av skärmen ;-) men hittade inga fler :-) så du talar nog sanning? Men jisses vilket drama med den vita påsen! Sån tur att den väntade där så snällt! Det hade ju inte varit allt för långsökt att tro att den skulle bli ledsen, känna sig övergiven, och hoppa på tåget och åka iväg nånstans.

Gamla Stan gav ingen utdelning låter det som? Och Rosendals trädgård, visst är det mysigt! Läskigt många goda olika kakor etc, och sen slå sig ner ute i trädgården och fika. Det måste bli en tur dit ut snart för mig också, läge för en fotopromenad med vännen I.

Lantliga drömmar sa...

Hi ,hi ja nog skulle jag behöva pyssla lite hemma men va tusan det finns kvar i morron också. Nilla

Unknown sa...

Fy vad taskigt att du var en dag för tidig.. gör en tur idag med så ska jag hålla tummarna.

Du.. misstänker att städningen är det ingen annan som gör åt dig så den finns ju kvar.. så pyssla du. Jag har kommit igång riktigt nu med målarpensel, hönsnät och virknål.. hihi.. lät som virknålen hör ihop med färg och hönsnät men det gör det inte ;)
Kram Maria

Må Gott sa...

Hejsan!

SJÄLVKLART ska du njuta på balkongen. Dammsugaren kan gott stå kvar tills solen gått i moln.

Men du - kan du inte sätta upp ett insynsskydd på din balkong? Eller flytta ut någon skärm som du kan ha en madrass bakom? Eller kanske hänga upp gardiner eller fina tyger eller spetsar runt balkongen? Har du möjlighet att sätta upp en krok i taket kan du göra som en himmelssäng med lite kraftigare tyg som skyddar mot insyn. Ett stort parasoll skuggar. Det är ju ljust här också när jag smyger ut på morgnarna, men jag har inte ont av det utan sussar gott ändå.

Min mormor brukade bädda ner mig i en tältsäng i trädgården när jag var liten och skulle sova middag, så det är väl därför jag älskar att sova ute. :-)

Och du...det kommer fler loppisar med nya fynd! ;-)

Må gott och sussa sött!
Kram Anette

Unknown sa...

Japp efter tvätt så fick det sig en omgång med slipmaskinen.. visst lite pyssel var det men inte så farligt ändå tycker jag. Grundade med oljebaserad grundfärg innan jag målade så det inte ska krypa fram nån fläck här och var.

Värt ett försök absolut =)
Kram Maria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hur gick det? Blev det något loppistur och "vinst idag?

Ha det fint!

Emelie sa...

Typiskt! usch vad jag känner igen mig i klaffbordshistorian, jag har varit på jakt efter ett sedan urminnes tider, men ack att man aldrig är först (eller har störst plånbok...)